שוקולד מנטה מסטיק

מתי כספי היה מנהלן המוסיקלי של שלישיית "שוקולד מנטה מסטיק" (ירדנה ארזי, רותי הולצמן ולאה לופטין) במשך רוב שנות פעילותן במהלך שנות השבעים:

בפסטיבל הזמר תשל"ד (1974) הופיעו מתי כספי בליווי השלישייה בשיר "נח" (י.טהרלב, מתי כספי). השיר נכלל באלבום הבכורה של השלישייה (1975), שאת כולו כמעט עיבד כספי, וגם באלבום הבכורה של כספי (1974).
באלבום זה, שהיה בניהולו המוסיקלי של כספי, נכלל שיר נוסף שהלחין מתי כספי: "שיר של אמא" (א.מנור).
ארזי: "העבודה עם מתי הייתה קפדנית ומאוד מדויקת. קיבלנו ממנו השראה מוזיקלית מרתקת וגם צחקנו הרבה בין לבין".

ב-1976 הלחין ועיבד כספי עבור שלישיית שוקולד מנטה מסטיק את השיר "אמור שלום" (א.מנור), שהשתתף בתחרות הארוויזיון באותה שנה בהולנד. השלישייה עלתה לבמה תחת השם "הצ'יקלטס", וכספי ניצח על התיזמורת. השיר (שהוקלט גם בגרמנית) זכה במקום השישי ונכלל באלבום השני של השלישייה, גם הוא בניהולו המוסיקלי של מתי כספי.
באלבום זה נכללו מלחניו של כספי השירים "שנת 2000" (א.מנור), "במקום פרידה (אם תלך עכשיו)" (נ.יונתן), והוא גם משתתף בחלק מהשירים בנגינה בכל הכלים ובקולות (למשל בשיר "מכת שמש").

לפסטיבל דרור - למנצח שיר מזמור - פסטיבל בסגנון עדות המזרח - עיבד מתי כספי שני שירים לשלישיית שוקולד מנטה מסטיק: בתשל"ה את "המשיח" (יואל ריפל/רוני וייס), ובתשל"ו את "שיר היין" (אילן גולדהירש/אביהו מדינה).

לתוכנית טלויזיה משנת 1975 ("משירי ארץ אחרת") עיבד כספי עבור השלישייה את השיר "הקונדור עובר".

לרגל יציאת האוסף הכפול של השלישייה, בשנת 2003, הקדיש להן מתי כספי את המילים הבאות:

"את בנות 'שוקולד מנטה מסטיק' הכרתי בתקופת היותנו בלהקה צבאית; הן בלהקת הנח"ל ואני בלהקת פיקוד דרום. המפיק פשנל פנה אלי וביקש שאשמש להן מפיק מוזיקלי. עברנו יחד כברת דרך ארוכה של הקלטות לתוכניות רדיו שונות והקלטות אולפן.
רגע השיא היה ביצוע השיר 'אמור שלום', לחן שלי למילותיו של אהוד מנור, באירוויזיון בהולנד. נהניתי מאוד לעבוד עם לאה, רותי וירדנה. המפגשים איתן תובלו תמיד בהומור שופע, ושלושתן, חברות טובות ומוזיקליות מאוד - ידעו תמיד להפגין מקצועיות רבה.
אני מאחל להן שהאוסף הכפול הזה יקבע לתמיד אבן דרך בתרבות הישראלית."

shokolad2
דילוג לתוכן