אריק סיני

מתי כספי עבד עם אריק סיני כמעבד, מפיק ומלחין על חמישה מאלבומיו:

 

ב-1980 יצא אלבום הבכורה של סיני, "אריק סיני", שכלל שני שירים שכתב יעקב גלעד ועיבד כספי: "דרך הכורכר" (לחן ק.אלאל) ו"כמו לפני שנים" (לחן י.רביץ).

 

ב-1981 יצא אלבומו השני של סיני, "צל כבד", בהפקה מוסיקלית ועיבודים של כספי. האלבום כלל את הלהיט "סיבה טובה" שהלחין כספי (מילים א.מנור).
מתי כספי ארז את הבריטון הנעים של אריק במעטפת חכמה של קאנטרי רך ויצר לאלבום צליל מתוחכם ויפה. האלבום לא רק נחשב לטוב ביותר שאריק סיני עצמו עשה עד היום - אלא גם אחד הגדולים של הפופ הישראלי אי פעם.

 

ב-1982 הוציא סיני אלבום נוסטלגיה בשם "שירים חוזרים" ובו, בעיבוד והפקה של כספי, 13 שירים ישנים. השירים הוקלטו בהופעה חיה באולפן. האלבום, הכי פחות מושקע ומופק של סיני, היה להצלחה גדולה בתחומו.

 

האלבום "עכשיו", כלל שישה שירים שכתב והלחין קלפטר, ועיבד מתי כספי.

 

ב-1987 הקליט סיני קבוצה נוספת של שירים ישנים בעיבוד של כספי לאלבום "שירים חוזרים ב'", שיצא שנתיים לאחר מכן, ב-1989. כספי עיבד והפיק מוסיקלית חידושים לעשרה שירים ישנים וניגן בפסנתר, גיטרה, כלי הקשה, מפוחית ובס.

 

ב-1990 יצא בקומפקט דיסק האלבום "שירים חוזרים א' + ב'" ובו כל שירי שני האלבומים המקוריים.

 

מתי כספי מספר על העבודה על אלבומיו של אריק סיני:
"לאריק סיני יש קול מרשים, בנפח של הצבעים שלו. בתקליט הראשון שעשיתי לו - 'צל כבד', עשיתי עיבודים די עשירים, אבל בכל זאת השארתי מקום לשירה שלו לבלוט כמו שצריך. פיניתי לו מקום בכוונה. זה לא הפריע, אין משיכת פוקוס.
עשיתי איתו גם שני תקליטים בשם 'שירים חוזרים' בהם סמכתי על הקול שלו. כשהוא סיים את ההקלטות הבאנו מקהלה לתוך האולפן. הם ישבו על הרצפה, ומהמוניטור השמענו את ההקלטה והם שרו יחד איתו. עשיתי זאת בדרך הזו במקום לנסות ולהקליט שירה בציבור אמיתית. אם תקשיבו למיקס - כל התופים בצד אחד, בס בצד אחר, פסנתר חשמלי פה, וגיטרה פה... רציתי לתת אוירה של חדר, למרות שאפשר היה לעשות סטריאו. אבל לא היה צריך כי זה אמור היה להיות פשוט מאוד, העיבודים והמילים."

דילוג לתוכן