נתנאלה

עבודתה הראשונה של נתנאלה עם מתי כספי הייתה כששירתה בצבא בצוות בידור חיל האוויר, שהעלה ב-1973 את התוכנית "מסביב לעולם בשמונים דקות" - מופע שאת רובו הלחין מתי כספי, והיה אחראי לעיבודים ולהדרכה המוסיקאלית בו.

הופעתה הראשונה על במה אזרחית הייתה בפסטיבל הזמר תשל"ד (1974), שבו שרה, עדיין במדי חיל האוויר את "שיר היונה", שהלחין ועיבד מתי כספי. השיר הצליח מאוד ועד היום הוא השיר המזוהה ביותר עם נתנאלה ועם קולה המיוחד.

אחרי החשיפה הגדולה שקיבלה בפסטיבל, היא החלה להופיע עם כספי בערב משותף שנקרא "חצי חצי" והשניים גם הקליטו יחד את "שיר היונה" לאלבומה "נתנאלה" (1976).
כספי היה המנהל המוסיקלי והמעבד לרוב השירים באלבום זה. שירים נוספים שהלחין כספי לנתנאלה לאלבום זה: "ליל קיץ" (נ.אלתרמן), "לא דיברנו עוד על אהבה" (א.מנור).

שירים נוספים של כספי שהתפרסמו בביצועה של נתנאלה הם "עוד יבוא היום" (א.מנור), "קולות השדה" (א.מנור).

בין העיבודים שעשה לשיריה: "שם הרי גולן", "היה לי חבר היה לי אח", "אל ארצי", ועוד.

ב-1974 כתב כספי לנתנאלה את השיר "בן" (א.מנור) לפסטיבל הילדים החמישי.

בשנה זו שרו יחד כספי ונתנאלה בתוכנית "דו רה ומי עוד" של קול ישראל בליווי להקה כלית עליה ניצח כספי, שגם עשה את העיבודים לתוכנית. בין הייתר ביצעו בתוכנית יחד את "שיר היונה" (ש.אור), "ואותך" (ש.גרוניך) וקטע של כספי ללא מילים.
נתנאלה ביצעה את "בפאת הכפר" (ע.זמיר/ע.זמיר) ואת "שיר ערש נגבי" (י.מוהר/מ.וילנסקי), ומתי ביצע את "שני שושנים" (מ.זעירא/י.אורלנדר). יחד שרו ביצוע נהדר לשיר "הבלדה על מ.ז.פיירברג" (ד.אלמגור/מ.כספי), שיר שהוקלט כשלוש שנים קודם על ידי "שלישיית לא אכפת להם".

ב-1987 עבד מתי כספי עם נתנאלה על תקליטה "על גן אדן חלוני": ניגן בגיטרה אקוסטית, כלי הקשה, קולות, ועיבד שלושה שירים: "נמה", "שלכת אבי", ו"ספינת זיכרונות" - שגם השתתף בעיבודו בפסטיבל הזמר והפזמון של אותה שנה (תשמ"ז).

ב-1995 השתתפה נתנאלה עם דוד ד'אור ואהוד מנור במופע משותף משיריו של מנור ובעקבותיו הקליטה אלבום שלם משיריו ("לא דיברנו עוד על אהבה"). השיר הבולט באלבום היה דואט שלה ושל מנור, "עוד זמן", שנכתב למנגינה ששלח אליו מתי כספי מארה"ב. מילות השיר נכתבו כעידוד לכספי, שנאלץ לחיות אז בחו"ל.

דילוג לתוכן