כיתות אמן עם מתי כספי

ב-21, 22, 23 בספטמבר 2003 ערכנו עבור החברים ברשימת התפוצה של האתר שלוש סדנאות מוסיקליות חד פעמיות עם מתי כספי.

שתים מהסדנאות היו תאורטיות וקיבלו את השם "הרעיונות שמאחורי המוסיקה".
סדנאות אלה התמקדו בתהליך היצירה ובדרך בה הופך רעיון מוסיקלי ליצירה מוגמרת.
ההרצאה וההדגמות בשירה ובנגינה אפשרו הצצה נדירה לעולמו של המלחין מתי כספי ולגישתו להלחנה, להפקה המוסיקלית, לעיבוד ולביצוע.
הסדנאות עסקו, בין היתר, בפיתוח החשיבה המוסיקלית, ביסודות האלתור, הרמוניה, מקצבים, שירה ועוד.

הסדנא השנייה הייתה מעשית - "להקליט עם מתי כספי" - ובה הקלטנו את השיר "בלילות העיר", בהדרכתו, עיבודו וניהולו המוסיקלי של מתי כספי.

המשתתפים לקחו חלק פעיל בסדנא כנגנים ומבצעים, מראשית תהליך העבודה על השיר ועד להקלטתו.

את תוצאות הסדנא המיוחדת הזו אפשר לראות ולשמוע בוידאו קליפ שהוכן במיוחד לאתר.

שלוש הסדנאות נערכו באולפן הקלטות מקצועי: האולפן הקלאסי בהרצליה, ובסופן קיבל כל אחד מהמשתתפים תעודה (תואר דיפלומתי!...) חתומה על ידי כספי.

כמה מילים ממשתתפי הסדנאות...

כמי שחי מתי כספי כמעט יום יום, ואני לא מגזים, אני מרגיש שהנגישות שהאינטרנט נותן, (וככה קיבלנו את הסדנא הזו), יכולה להטעות ואז לא לתפוס מה שהיה בעצם. (אבינועם)
היה באמת מצוין. הזדמנות נדירה. תודה לכספית......... ולמתי. היה פשוט מעולה. כמי שחי מתי כספי כמעט יום יום, ואני לא מגזים, אני מרגיש שהנגישות שהאינטרנט נותן, (וככה קיבלנו את הסדנא הזו), יכולה להטעות ואז לא לתפוס מה שהיה בעצם. מתי מתחיל פה מסורת,אני מקווה,שהיא נהוגה ונפוצה בעולם הקלאסי (שהרי מתי כספי הוא גם קלאסי ). שאלו שאלות, נו, אם זה היה תלוי בי, הייתי מגיע לשאלות על אקורדים, מפרטים, מיתרים וציפורניים. מתי היה בכל מקרה סבלני, וענה יפה על כל השאלות, ולמדנו הרבה. אני מקוה שיהיו עוד סדנאות, בכל מיני פורמטים, פור מתי, אנד פור אס. אבינועם.
רציתי להביע הערכה רבה לנכונות שלך למפגש בלתי אמצעי עם הקהל, בלי במה, בלי זרקורים, עם אנשים מן השורה, גם עם חסרי השכלה מוסיקלית, כולל כאלו שהם זייפנים או חסרי חוש קצב. כל זה עם הרבה סבלנות, עם חיוך, ועם מבט "בגובה העיניים", בגישה חיובית ו"בונה" (אולי אפילו אבהית). (אלעד)
למתי אני מרשה לעצמי לדבר בשם כולם, כי אני בטוח שכולם יסכימו: רציתי להביע הערכה רבה לנכונות שלך למפגש בלתי אמצעי עם הקהל, בלי במה, בלי זרקורים, עם אנשים מן השורה, גם עם חסרי השכלה מוסיקלית, כולל כאלו שהם זייפנים או חסרי חוש קצב. כל זה עם הרבה סבלנות, עם חיוך, ועם מבט "בגובה העיניים", בגישה חיובית ו"בונה" (אולי אפילו אבהית). תקנו אותי אם אני טועה, אבל אני חושב שדבר כזה יכול לקרות "רק בישראל". ואולי זו כבר סיבה טובה לחיות כאן. אני גם בטוח, שהעובדה, שאתה מאפשר לקהל להתקרב עד כדי כך, תוך כדי הסרה של כל מחיצה או "דיסטנס" - זה משהו שמביא תועלת לך כאמן, שרואה מקרוב את ההשפעה של היצירה שלו על הקהל, ומחזק את הקשר שלו עם המאזינים. תועלת מסוג שלא ניתן להשיג בדרכים אחרות. מובן, שגם לנו כקהל יש תועלת יחודית במפגש כזה. ואם הצלחנו בחוויה הזאת להוסיף אפילו רסיס של השראה ליצירתך העתידית - אז על אחת כמה וכמה.
מה אגיד לכם, היה לי קשה לישון הלילה. חלמתי חלום ארוך, שבו מתי מקליט כל אחד ואחד לחוד. מגיע תורי: אני שר ומתבלבל או שאני לא מגיע לטונים הרצויים. ועוד הפעם, מתי פוקד: "לזרוק", ושוב מחדש (דוד)
לילה סוער עבר על כוחותינו! מה אגיד לכם, היה לי קשה לישון הלילה. חלמתי חלום ארוך, שבו מתי מקליט כל אחד ואחד לחוד. מגיע תורי: אני שר ומתבלבל או שאני לא מגיע לטונים הרצויים. ועוד הפעם, מתי פוקד: "לזרוק", ושוב מחדש. כשהתעוררתי הבוקר, לא זכרתי אם בסוף עברתי את המבחן. אני באמת חושב שניתנה לנו הזדמנות פז ואני מקווה לא חד פעמית לחוות חויה שלא האמנתי שאחוה פעם בחיי. אין ספק שמתי עמד במשימה שניתנה לו. כל הכבוד לכל המארגנים ובראש ובראשונה: מיכל. כל הכבוד לכל הנגנים. כל הכבוד לקולות הנפלאים. תודה לאייל, איש האולפן (תקנה מזגן שקט או שתפעיל אותו בעת ההקלטה ותכניס "מסנן מזגן" לסאונד). מתי, תודה רבה רבה. אני ממתין לאקורדים למכשיר הקשר. ואני חושב, שאתמול, אכן כן, לא רק "כוכב נולד", אלא "גלקסיה נולדה". יום טוב לכולנו!!!
לראשונה התוודעתי למשמעויות מאחורי הביטוי - "מנהל מוסיקלי". זה לא רק ענייני מוסיקה אלא גם המון ניהול האומן ברמה האישית ועבודה רבה איתו מאחורי הקלעים כדי להצליח להפיק ממנו את המקסימום. יכולות כאלה אין לכל אחד! (דנדינו)
היה מרתק!!! (איך לא?) בין היתר, מתי סיפר על דרך העבודה שלו עם האומנים שהפיק להם אלבומים. היה *מאוד* מעניין לשמוע באיזה טריקים חצי פסיכולוגיים הוא הצליח לגרום לאומנים לשיר עם רגש כמו שהוא ציפה. זה לא היה קל, כי כשמקליטים - הזמר תמיד נדרך ונלחץ ושומעים את זה בהקלטה. ומתי רצה שישירו טבעי. בהרבה מקרים הוא גרם לטכנאי ללחוץ על record ברגע שהזמר כמעט לא מרגיש, וכך נוצרה ההקלטה שנבחרה בסופו של דבר. לראשונה התוודעתי למשמעויות מאחורי הביטוי - "מנהל מוסיקלי". זה לא רק ענייני מוסיקה אלא גם המון ניהול האומן ברמה האישית ועבודה רבה איתו מאחורי הקלעים כדי להצליח להפיק ממנו את המקסימום. יכולות כאלה אין לכל אחד! לשאלה של אחת הנוכחות - באיזה מקצוע היית בוחר אילו לא היית מוסיקאי - ענה "נגר"... היא כנראה ציפתה לשמוע "פסיכולוג" - אבל מתי פסל את האפשרות על הסף ואמר "תחשבו מה קורה לפסיכולוג אחרי שכל המטופלים הולכים? מטפס על הקירות!" היה מדהים גם לראות איך מתי זוכר פרטי פרטים לגבי עיבודים של שירים, מי היו זמרי הליווי בכל שיר, ועוד... ואף על פי שכולנו שכחנו את עצמנו שם עד 1 בלילה, נשארנו עם טעם של עוד!!
ביום שני בלילה חזרה הביתה ב"היי" - ניגנתי ושרתי ליד מתי, וקיבלתי תואר דיפלומטי! (trilliane)
היה נפלא! אז מה היה לנו שם? למדנו טכניקות של מתי כיצד לנצל טוב יותר את המנעד הקולי, איך עושים יודל, טכניקות נשימה להרגעות ולדיוק בקצב תוך כדי שירה; למדנו גישות ושיטות של עיבודים והרמוניות, וגם שמענו סיפורים של מתי כיצד התאים עיבוד והפקה מוסיקלית לעצמו ולאמנים שונים איתם עבד. שאלנו את מתי המון שאלות, והוא ענה בסבלנות אין קץ. היה מרתק! היתה אוירה מצויינת, היו אחלה אנשים, ומתי היה מקסים ולבבי. סדנת ההקלטה - בלילות העיר- גרסא 2003: אלה היו שעות מופלאות שלא יישכחו במהרה - הקלטנו שיר, יחד עם מתי! ואני הפתעתי את עצמי כשהצלחתי לאזור אומץ ולנגן... אין ספק שהתרגשתי, וזה השפיע על הביצוע (ניסיתי להרגיע את עצמי עם נשימות - לא ממש עזר). היום כשניגנתי את זה לעצמי, פתאום היה לי כ"כ הרבה אויר! רק אז קלטתי עד כמה ההתרגשות השפיעה לי על הנשימה... אני חייבת לחלוק אתכם את התחושה של החזרה הראשונה: לפניה מתי הדגים לי את ההקדמה, וניגנתי אותה פעם אחת לידו, וזהו. לא ממש היה לי מושג מה אחרים מנגנים ומתי. ואז מתי אמר "אוקיי, חזרה ראשונה", התיישב ליד הפסנתר, וספר. זה היה לי קצת פתאומי... ואף אחד מהנגנים לא נראה טרוד במיוחד. אבל המחשבות התחילו לרוץ אצלי מאד מהר: "חזרה ראשונה, אז הוא מתכוון שגם אני אנגן, והוא סופר, ואני ראשונה, זה אומר ש...אני ממש צריכה לנגן עכשיו?" *פאניקה קלה* בינתיים הספירה הגיעה לסיומה (יותר מהר מהזמן שלקח לכם לקרוא את זה...) ואני פשוט התחלתי לנגן. ומתי הצטרף בפסנתר (כך שזה היה הדבר הנכון לעשות). אז קרה הדבר הכי מוזר: סיימתי לנגן וכולם התחילו לשיר! (בהמשך גיליתי ששאר הנגנים נכנסים בבית השלישי) מהר מאד יצאתי מההלם ומחזרה לחזרה השתחררתי יותר. אני דווקא לא שומעת את עצמי שרה בהקלטה (נדמה לי שאני מצליחה לבודד ולזהות רק את קולה המיוחד של יעל) אבל מה זה משנה. למי אכפת? לא הגעתי כדי לשמוע את עצמי שרה. ביום שני בלילה חזרה הביתה ב"היי" - ניגנתי ושרתי ליד מתי, וקיבלתי תואר דיפלומטי! אני רוצה שוב להודות בחום לכל מי שעזר לארגן, להפיק ולהרים את הסדנאות המופלאות האלה. תודה לכל חברי הפורום ושאר המשתתפים המוכשרים - עשינו את זה! הפסנתרן הנפלא ששכחת את שמו הוא רני. תודה מיוחדת וענקית לכספית וכמובן תודה ענקית למתי שהיה פשוט מקסים ונאות לקיים סדנה כזו ולהעשיר אותנו בידע המוסיקלי המדהים שלו! אתם גדולים!!!
אני רוצה לומר המון המון המון תודות למתי, שהסכים ליוזמה הנהדרת הזו, ובכך היה לי (ולעוד רבים אחרים) למורה, גם אם רק לערב אחד או שניים... (אדיר)
מאוד-מאוד-מאוד נהניתי בשתי הסדנאות. הראשונה עם מתי היתה מחכימה מאד ומהנה, והשניה - ההקלטות, היתה לי בעיקר מהנה ומשעשעת... היה לי לכבוד גדול להיות בסדנאות האלו, ולו מעצם העובדה שמתי בכבודו ובעצמו הנחה ("הדריך"... ) אותן. אני רוצה לומר המון המון המון תודות למתי, שהסכים ליוזמה הנהדרת הזו, ובכך היה לי (ולעוד רבים אחרים) למורה, גם אם רק לערב אחד או שניים... המון תודה על הסבלנות וההשקעה. אבל לפחות חצי מההנאה שהפקתי מהסדנאות (אם לא יותר), לא היה קיים בכלל אלמלא כל מי שנכח במקום ח-ו-ץ ממתי.... כל חברי הפורום שבאו לכל אחד מהימים, ובאותה מידה בדיוק כל אלו שאין להם כל קשר לפורום - בזכותכם הפכה החוויה להרבה יותר ה-כ-ל: מצחיקה, משעשעת, מלמדת, חברתית ונעימה הרבה יותר... כל הכבוד גם לכם על ההגעה, ההשתתפות, העזרה, ההכנות, והכי חשוב - ה"ביחד"! כולי תקווה שאפגוש שוב כמה שיותר מהאנשים שראיתי שם, בין אם מעל "דפי" הפורום, ובין אם גם במפגשים... ואיך אפשר בלי לציין לשבח את הקאו, שגם היא היתה תלמידה מצטיינת ואקטיבית. אז תודה לכספית, צביקה וכל היזמים הנפלאים (אני לא בטוח מי עוד, אז תסלחו לי הפעם?), תודה לכל חברי הפורום שבאו, השתתפו ועזרו. ו.... צריך בכלל לציין את המסגור הויקטוריאני שיעבור התו-R ה-D-פלו-|מתי| שלי...? כן ירבו יוזמות כאלו
אין ספק שהשירים האלה של מתי, שצצים להם פתאום בשלמותם המזהרת, הם הוכחה מספקת לקיומו של האל (סלויון)
תודה למיכל ולמתי על הסדנה המצויינת והארגון המופתי. אמנם הייתי שמח לקצת יותר מוזיקה, אבל כל עוד 'נערתי' נוגן על פסנתר כנף ראוי לשמו (סטיינויי) זה בהחלט בסדר... ועוד משהו, בהמשך לפרק שו"ת הרמ"ת שסיים את הסדנה: במשך מאות שנים כילו פילוסופים את זמנם בחיפוש אחר הוכחות לקיומו של האל. אין ספק שהשירים האלה של מתי, שצצים להם פתאום בשלמותם המזהרת, הם הוכחה מספקת לקיומו של האל.
האמת היא שחשבתי שהדברים שמתי ילמד יהיו הרבה מעבר לרמתי המוסיקלית, ואני רק אשב שם ואהיה מהופנט - אבל מסתבר ש... (איתי בנר)
אכן, סדנה מרתקת. האמת היא שחשבתי שהדברים שמתי ילמד יהיו הרבה מעבר לרמתי המוסיקלית, ואני רק אשב שם ואהיה מהופנט - אבל מסתבר שפה ושם אפילו הצלחתי להשחיל כמה שאלות ("קונטרה-פונקט..."), וגם ללמוד דבר או שניים. ואין זאת אלא כדי להוכיח לעצמי את מידת ההתקדמות בידע המוזיקלי שלי בשנים האחרונות [מחמאה לעצמי] מאוד נהניתי, ואשמח לקחת חלק בסדנאות נוספות בעתיד.
רק קיבלתי תיאבון לעוד והייתי יכול לשמוע וללמוד עוד הרבה (עדו אלקן)
תודה רבה על היומיים האחרונים. זאת הייתה חוויה מרתקת. מקווה להפגש עוד בקרוב. אני מרוצה מאוד, אם כי רק קיבלתי תיאבון לעוד והייתי יכול לשמוע וללמוד עוד הרבה. שוב תודה. עדו אלקן (זה שישב לידך אתמול, וגם ניגן קצת.)
אני יודעת בודאות שהטיפים לגבי עיבודים- מהבחינה האקוסטית וההרמונית מאד יעזרו לי. (Bosey)
תודה רבה רבה רבה למתי ומיכל (ולאולפן המארח) מאד נהניתי בשתי הסדנאות. הסדנה התאורטית מאד מאד תרמה לי. בתור סטודנטית שעולה לכתה ב' במוסיקולוגיה (מקצוע משני לצערי ולא לצערי כי יש לי תכניות אחרות לעתיד, אבל לימודי מוסיקה הייתי חייבת בשביל הנשמה ובשביל העניין) היו דברים שמאד תרמו לי. אני יודעת בודאות שהטיפים לגבי עיבודים- מהבחינה האקוסטית וההרמונית מאד יעזרו לי. גם נורא נורא אהבתי את הרחבת הI-IV-I ("השיר הרוסי" LOL) בסוף של שיר. כל העליות הכרומטיות שהוא הדגים...אחחחח...כ"כ מתי *מתמוגגת שנית*. מה שהכי אהבתי בהקלטה זה כשמתי חילק לנו את הקולות וניתן היה לשמוע איך כל קול נותן את הצבע המיוחד שיחודי להרמוניות של מתי. זה פשוט הכי כיף לשמוע את כל הקולות מתמזגים יחד *מתמוגגת*. בלילות העיר- גרסא 2003 - 2:35 דקות של קסם והנאה צרופים. מה אני אומר לכם, בשביל הקלטה חפיפניקית (אין מה לעשות, זה מה שזה היה) ולא ממש מקצועית (אין מה להתרגז, זה הרי היה בשביל הפאן, והיה ה-ר-ב-ה פאן) יצא מ-ד-ה-י-ם. איזה קולות, משווו משווו. עכשיו תודו-כל אחד שומע את הקול שלו בולט בהקלטה, הא? לחלילנית- כל הכבוד על הפתיח. ולכל הנגנים והזמרים, אה וגם לפסנתרן שהיה שם, היה איזה אחד לא זוכרת איך קוראים לו, הייתם גדולים. השיר כבר על repeat כמה פעמים. להתמוגג מאיתנו:) טוב נו, האמת, לא מפתיע שיצא כ"כ טוב. הרי לא הגיוני שאנשים שמעריכים מוזיקה כה משובחת לא יהיו מוסיקליים בעצמם :)) מתי- תודה רבה רבה על כל הטיפים המועילים. שתדע שזה נורא תורם לנו. היה כיף, מצחיק (מתי מצחיקול אמיתי זה לא חדש) ותודה על האדיבות, הסבלנות והנחמדות :)))) תודה מיכלי ושוב, כל הכבוד לנו:) we rock מירי
מתי המקסים התגלה עבורי לא רק כמוסיקאי נהדר, רגיש, מנוסה ומצחיק, אלא גם כמורה מוכשר בעל סבלנות מופלאה! (עם כל הכבוד למוסיקליות, כאן מדובר בכישרון אחר לגמרי). (נועה)
תודה רבה רבה, הייתי בסדנא ביום ג' והעונג היה רב! היה ערב מעניין מאד, השכלתי והחכמתי, ומבחינתי היה בעיקר מעורר השראה. אהבתי במיוחד את הגישה של מתי בנושא ביצוע והגשת שיר: לשיר כמו שמדברים ("אה... אתה פונה ימינה ואז שמאלה, אה...") בניגוד לגישת פיתוח הקול הקלאסית. וכל השלבים שבדרך: שוויון הנפש (הנשימות, והפיהוק...), הבנת המילים, היגוי מדוייק, בחירת הגישה (נהמה לעומת שאגה), האמת (דוגמת ז'אן ד'ארק הגיבורה התשושה), בחירת סולם, והמקצב הפנימי. אני חושבת שהגישה הזאת נכונה ויעילה לא רק בשירה, אלא גם בכל הבעה אומנותית אחרת - משחק, נגינה, ציור וכו'). מתי המקסים התגלה עבורי לא רק כמוסיקאי נהדר, רגיש, מנוסה ומצחיק, אלא גם כמורה מוכשר בעל סבלנות מופלאה! (עם כל הכבוד למוסיקליות, כאן מדובר בכישרון אחר לגמרי). מתי, תודה רבה על הנכונות וההשקעה, על ההגעה מהצפון הרחוק ("יש לנו מדינה מאד ארוכה..."), על ההומור (בהולכת האקורדים: "מי על מי?..."), על הטיפים השימושיים (הנשימות המסייעות לשוויון הנפש, אקורד 7,9,11 במקום לחשב אפשר פשוט לנגן ביד ימין את האקורד המז'ורי בטון אחד נמוך יותר, וגם "שיטת הזרת"), על הסבלנות המופלאה, על הכנות והשיתוף (איך כש"ההשראה מגיעה זה עולה מהבטן ויוצא החוצה...", ואיך "אני מתיישב לכתוב, ורעש בבית ומפריעים לי, ואני אוהב את זה..."). נהניתי מאד וקיבלתי המון, וכולי תקווה שגם אתה קיבלת והפקת (לא מוסיקלית...) הנאה מהערב הזה, לפחות כמוני. ותודה לך, מיכל, על כל זה (כבר לא חמוץ לי...). ותודה למי שעזר לך לעשות את כל זה. ותודה לאנשים החביבים שחלקו איתי את החוויה. ותודה לאולפן בהרצליה על האירוח. להתראות, עד העונג הבא... נועה.
אמנם רוב הזמן הרגשתי כאילו אני לומדת באוניברסיטה לפני שסיימתי כיתה גימל, אבל למי אכפת... (סאביבית)
באתי בציפיות אפס, מה שכנראה מתכון בטוח להצלחה. אמנם רוב הזמן הרגשתי כאילו אני לומדת באוניברסיטה לפני שסיימתי כיתה גימל, אבל למי אכפת, מתי היה מאוד משעשע וחביב ואפילו לא התעצל להסביר יותר לאט למטומטמת מה זה בדיוק המוקטן הזה. סוף הסדנא דמתה מאוד למסיבת עיתונאים: שאלות נוקבות וצילומים אין ספור (אפשר לקבל אולי ממישהו?) ומתי ענה ברצינות גמורה לכל השאלות, כל הכבוד ותודה רבה. אביבית, עכשיו עם תואר דיפלו-מתי
מתי הפגין יחס משקיע ונגע בתחומים שונים ומעניינים (עמית ג.)
הייתי בסדנה האחרונה ונהניתי ממנה. אני חושב שמתי הפגין יחס משקיע ונגע בתחומים שונים ומעניינים. תודה רבה עמית.
ותודה רבה למתי, שהתייחס לסדנאות בשיא המקצועיות, ואל כולנו בשיא הסבלנות, הסובלנות והאדיבות. (בועזקה)
תודה רבה על (עוד) חוויה נפלאה, וגם לימודית הפעם. הסדנא של יום א' וגם של יום ב' שתיהן היו מהנות ומעניינות למדתי והעשרתי את הידע שלי (המצומצם יחסית למשתתפים אחרים). ההתרשמות שלי במהלך הסדנאות הייתה שגם היה רוב סוחף להנאתי. קשה (שלא לאמר בלתי-אפשרי) שלא להתרשם מצורת ההגשה והגישה שלך, מתי. היה גם משעשע בשבילי לשמוע את הקאו שואלת שאלות.. אולי כדאי לארגן עוד סדנאות, כדי שישהו לה עוד הזדמנויות לשאול?.. מראש לא היה סיכוי בעולם שאצא מאוכזב מהסדנאות, אע"פ שבאתי מרחוק, וזאת בגלל שזו הפעם הראשונה שאני משתתף בסדנא של מתי, וגם בגלל שהייתי ריאלי והציפיות היו באזור הקרקע ולא השמיים. ובנוסף, צ'ופרתי.. נקראתי לדגל! (אהה.. סליחה.. לפסנתר..) קצת התפדחות, הרבה התרגשות ולחץ, כי, מה לעשות, אני ממש לא פסנתרן. תודה רבה למיכל על היוזמה והמאמצים להוציא את הסדנאות לפועל, ותודה רבה למתי, שהתייחס לסדנאות בשיא המקצועיות, ואל כולנו בשיא הסבלנות, הסובלנות והאדיבות. ושוב נחזור על המשפט: "היה שווה לבוא מאילת..."
אפשר ללמוד מצורת הגשת הדברים והתיחסותו של מתי לשאלות, על רצונו הטוב, שכולם ילמדו, יהנו, ישתתפו ויטלו חלק בכל הסדנאות גם אם לא כולם יודעים מוסיקה ברמה גבוהה. (צור בוברוב)
הקאו ומתי תודה לכם. נהנינו מאוד בסדנאות המרתקות והמעניינות. הפקנו מהן המון. אני *צמא* לעוד וטוב שכך. אפשר ללמוד גם מצורת הגשת הדברים והתיחסותו של מתי לשאלות, על רצונו הטוב, שכולם ילמדו, יהנו, ישתתפו ויטלו חלק בכל הסדנאות גם אם לא כולם יודעים מוסיקה ברמה גבוהה. נהניתי מאוד מכל רגע (גם מהרגעים אתכם). נקווה שיהיו עוד פעילויות מוסיקליות מהסוג הזה. תודה רבה למתי ,להקאו, לאייל(מהאולפן), לצביקה, חגית, יעל, ליאור, וכמובן למיכל, לכל משתתפי ובאי הסדנא ולכל המשתתפים שהביאו את כלי הנגינה לסדנא של יום ב'. צור.
אחרי ההערה של מתי לגיטריסט שטעה באקורד אחד (ואת זה הוא שמע כשעוד 40 איש לפחות שרים ומנגנים מסביב בווליום) - קלטתי פתאום עם מי יש לנו פה עסק. (יעל)
היה נהדר ותודה רבה! אחרי כמה ימים של העדר אינטרנט בבית, אני יכולה סוף סוף לעלות לאתר ולכתוב תודה גדולה גדולה על שתי הסדנאות. למרות שהייתי בכתת האומן של מתי בדיאז, הרגשתי שלמדתי הרבה גם מהסדנא של יום ראשון. אולי כי הפעם הגעתי גם עם קצת יותר ידע תיאורטי במוסיקה וגם כי בסדנא עצמה עלו הרבה נושאים שלא עלו בכיתת האומן. היה מרתק. לגבי הסדנא השניה - זו היתה חוויה מרגשת מאוד, לראות ולשמוע את מתי בעבודה איתנו. אחרי ההערה של מתי לגיטריסט שטעה באקורד אחד (ואת זה הוא שמע כשעוד 40 איש לפחות שרים ומנגנים מסביב בווליום) - קלטתי פתאום עם מי יש לנו פה עסק. (לא שלא ידעתי מראש, אבל לראות את זה מולי זה משהו אחר לגמרי). בקיצור, נהניתי מאוד וללא ספק זאת חוויה שלא תשכח! תודה ענקית למתי שבא, טרח, הכין, לימד, חייך וכל היתר. להקאו - ששמחתי מאוד לראות אותה בסדנא הראשונה, ושבטח סייעה להכל מאחורי הקלעים. וכמובן - למיכל - שמידת ההשקעה שלה בשלושת הימים האלה פשוט לא תאמן! כל הכבוד ותודה גדולה גדולה על החוויה הזאת שזכיתי לה בזכותך. יעל
הצלחתי לפלח עותק של האקורדים שנרשמו באותו ערב ואני מתלהב (אבנר)
אין ספק שההיילייט של הסדנאות היה המעבר מאקורד Eb79 לאקורד Dm69 ב-"כבר ק-מים" אחרי המודולציה. גדול. סתם, מה לעשות, הצלחתי לפלח עותק של האקורדים שנרשמו באותו ערב ואני מתלהב. ובטרם תגלו, אשנה כיוון ואומר: תודה למתי על הכל. תודה למיכל על הכל. מכל הלב.
למתי, תודה גדולה על החוויה הנהדרת מאתנו, כלומר אני והגיטרה שזכתה לטיפולך המסור (אבנר גאנם)
למתי, תודה גדולה על החוויה הנהדרת מאתנו, כלומר אני והגיטרה שזכתה לטיפולך המסור ולמרות "לילה לילה הגיטרה נרדמה" היא לא כל כך נרדמה באותו ערב... אשמח להשתתף בסדנא נוספת, לא שכחתי את מיכל, לך מגיעות כל המחמאות! אבנר
הסדנאות היו פשוט חוויה אדירה, סוג של מימוש חלום להפגש עם מתי ועוד לא סתם לשיחה אלא לקלוט מעט מצורת העבודה וההשקעה של מתי במוזיקה (דני)
למתי הקאו וכספית תודה רבה על היוזמה וההשקעה באירגון הסדנאות. לפני שנה פגשתי את מתי והקאו בים המלח וסיפרתי לו כי אני מעריץ של עבודתו. מתי יעץ לי לפנות לאתר ולהתעדכן מדי פעם במה שקורה. לשמחתי אף על פי שאיני גולש מושבע פתחתי את המייל בזמן והספקתי והרשם לסדנאות. הסדנאות היו פשוט חוויה אדירה, סוג של מימוש חלום להפגש עם מתי ועוד לא סתם לשיחה אלא לקלוט מעט מצורת העבודה וההשקעה של מתי במוזיקה. אני מנגן במספר כלים בצורה חובבנית ואין לי הכשרה מוזיקלית מסודרת ובכל זאת מאוד נהניתי גם מהסדנא ביום א' וגם מהקלטה ביום ב'. לכספית ולכל מי שעזר באירגון תודה רבה מכל הלב, ממש קיבלתי מתנה לכבוד השנה החדשה. דני
היחס שלך לכל אדם ששאל אותך שאלה או רצה ממך דבר זה או אחר במהלך הסדנאות - ראוי להערצה (כספית)
תודה הקאו ומתי על הנכונות ושיתוף הפעולה ועל זה שאתם כל כך מקסימים! למרות שכבר יום חמישי, החוויה עוד לא "שקעה" לי במודעות.. אולי אחרי שאצפה בצילומי הוידאו זה יקרה. ומתי - היחס שלך לכל אדם ששאל אותך שאלה או רצה ממך דבר זה או אחר במהלך הסדנאות - ראוי להערצה, ואני שוב חוזרת על מה שאמרתי כבר בעבר: שאתה אדם מרשים מדהים ומקסים גם בלי שום קשר לגאונותך המוסיקלית! אוהבת אותך ואת הקאו מאוד מאוד תודה על ה-כ-ל מיכל.
תודה רבה! (הקאו ומתי כספי)
מיכל יקירתינו, אנחנו רוצים להודות לך על היוזמה, האירגון הנפלא, המאמצים, ההשקעה, החום והאהבה שאת מקרינה לאורך כל הדרך!!! אנחנו מאוד מעריכים ומודים מכל הלב לכל אלה שעזרו, אירגנו ודאגו לכל פרט - ולמרות המרחק מביתנו בצפון, ולמרות שהשארנו מאחורינו את שתי הבנות שלנו חולות, אנחנו נהנינו מכל רגע! אנחנו גם מודים לכל מי שנטל חלק בסדנאות, על שהגיע ושיתף פעולה, וכמו כן, שמחים לדעת שכמעט כולם נהנו ויצאו מרוצים. אוהבים ומעריכים אותך מאוד מיכל, ומודים לכל החברים בפורום, הקאו ומתי כספי
sep2003
sep2003a
sep2003b
toar-diplomatti
דילוג לתוכן