מתי כספי זכה בפרס אקו"ם על מפעל חיים

המחבר דני סנדרסון והמלחין מתי כספי זכו בפרס אקו"ם לשנת תשס"ה על מפעל חיים בסכום של 30,000 שקלים כל אחד. הפרס, הנחשב לאחד הפרסים היוקרתיים והחשובים בישראל, מוענק ליוצר עבור מכלול יצירתו ופועלו במהלך השנים. זאת, במסגרת תחרות פרסי אקו"ם.

מתי כספי הלחין ועיבד מעל 900 יצירות (!!!), הידועות שבהן: איך זה שכוכב, אלוהים מרחם על ילדי הגן, בלילות הקיץ החמים, הנה פתחתי חלון, ילד אסור ילד מותר, ילדותי השנייה, ימי בנימינה, לא טוב היות האדם לבדו, מה זאת אהבה, פנקס הקטן.

בנימוקיהם ציינו השופטים כי מתי כספי הוא מוסיקאי מוכשר באופן יוצא דופן שהטביע את חותמו על המוסיקה הישראלית כפי שרק מעטים הצליחו. הוא שילב בשיריו יכולת מוסיקלית גבוהה עם עוצמת רגש אדירה ויצר שירים מורכבים, עשירים מבחינה הרמונית ומקוריים ביותר. הוא יוצר פורה ומגוון שהטמיע הרבה סגנונות ביצירתו: מוסיקה קלאסית, רוק, אתני, מוסיקה ברזילאית, מוסיקה שחורה ועוד.

המוסיקה של מתי כספי - יחד עם היותה מורכבת, איכותית ואנינת טעם, היא מאוד קומוניקטיבית ונעה בטווח רחב של רגשות ומצבי רוח: בלדות מרגשות, מוסיקה פרוגרסיבית ("מאחורי הצלילים"), שירי פופ מקפיצים וגם שירים הומוריסטים.

מלבד תרומתו האדירה למוסיקה הישראלית הייתה לו גם השפעה עצומה על דור שלם של מוסיקאים ויוצרים שבהשראתו תרמו ליצירת צליל חדש למוסיקה הישראלית.

 

פרס אקו"ם תשס"ה מוענק למתי כספי על מפעל חיים
פרס אקו"ם תשס"ה מוענק למתי כספי על מפעל חיים

כעשרים שנים קודם לכך זכה כספי בפרס היובל של אקו"ם, למלחין צעיר על הישג מיוחד. את הפרס הגיש לו יצחק נבון, שר החינוך דאז.

יצחק נבון מגיש לכספי את פרס היובל של אקו"ם
יצחק נבון מגיש לכספי את פרס היובל של אקו"ם
פרס היובל של אקו"ם מוענק למלחין הצעיר כספי על הישג מיוחד
פרס היובל של אקו"ם מוענק למלחין הצעיר כספי על הישג מיוחד
דילוג לתוכן