מתי כספי משדר ברדיו מיקס

בשנים 2000-2001 שידר מתי כספי באופן קבוע ברדיו מיקס - 104 צפון.
התכנית בת השעתיים נקראה "יום שישי חזר", והיתה בה מוסיקה בעריכתו, מתכונים, שיחות והשמעות בכורה לשיריו.

בתוכנית הרדיו שלו מתאריך 23 לפברואר 2001, מגיב מתי כספי לדברים שפורסמו אודותיו בעיתונות. והרי הדברים כלשונם, מפיו של כספי, ללא כל עריכה:

"מרבית התושבים קוראים את העיתונים, ואני מבקש לנצל את תחנת הרדיו הזו כדי להסביר מספר נקודות, כדי שיהיה איזשהוא באלנס בעניין. מדובר בי.
אז התפרסמו כל מיני דברים בעיתונים וכו', ואני רוצה לזרוק משפט אחד או שניים בנושא הזה במשך התוכנית, והנה המשפט הראשון שבהם: אמרגן לא יכול בלי אומן. אבל אומן יכול בלי אמרגן. את כל הפעילות הכספית של האומן בדרך כלל מנהל האמרגן. והיו מקרים שאומנים תבעו אמרגנים ואמרגנים תבעו אומנים והכל בעניין של כספים. אבל אם תשימו לב, ותקחו את זה בחשבון, האמרגן מנהל את כל הכספים של האומן.

התהליך של פשיטת רגל הוא תהליך שבו פותרים בעיות של חובות. ובסוף התהליך מכריזים על אדם שאין מה לקחת ממנו יותר, ויש רק קופה שבה הצליחו לאסוף כך וכך. מכריזים עליו כעל פושט רגל מאחר והוא אינו מסוגל לשלם את חובותיו.

לא כך הדבר איתי. מבקשים לפסוק שאני פושט רגל, אבל אני התחלתי בתהליך של קופת כינוס כיוון שאם זכור לכם באתי לארץ כדי לפתור את בעיותי. ואכן, קופת הכינוס גדלה והולכת. במשך 11 שנה לא קיבלתי את כספי אקו"ם. הם היו מעוקלים לכל מיני נושים. ורק למזלי בשנה האחרונה סוף סוף כשפתחו את קופת הכינוס, כל הכספים האלה של אקו"ם וממקורות של תמלוגים אחרים, זורמים אל תוך הקופה ומשמינים אותה די מהר. כל כספי הופעותי זורמים ישר לקופה הזו. אינני רואה גרוש מהם, ואני מקבל רק הקצבה מהמדינה, כמו מעין משכורת, שאני צריך לחיות על פיה. ואני מקווה שבמשך השנה הקרובה אפתור את כל בעיותי.

יש כיוון אחר, שהוא תחת אותו שם. גם אני תחת אותו שם של הליך שנקרא פשיטת רגל, אבל בתום ההליך הזה לא מכריזים כעל פושט רגל, מפני שאני מייצר כסף. והרבה. מאחר וזהו המצב, אי אפשר להכריז עלי כעל פושט רגל, אלא שבתהליך כזה בודקים את אמיתות החוב של כל אלה שטוענים שהם נושים ובעיקרם כמה אמרגנים. והם חוששים מהרגע של בדיקת אמיתות החוב כי אז יסתבר שיתכן והם חייבים לי כי כפי שאמרתי לכם בהתחלה - אמרגן לא יכול בלי אומן, אבל אומן יכול בלי אמרגן, והאמרגן הוא זה שמנהל את כספי האומן, ולא להפך.

ומאחר ונושיי האמרגנים חוששים מהרגע שבו יבדקו את אמיתות החוב שלי כלפיהם, הם מנסים בכל כוחם לגרום לכך שיכריזו עלי כעל פושט רגל, כי אז הם יוכלו לקבל נתח ממה שיש בקופה לפני שבדקו את אמיתות החוב ואם זה באמת נכון.

ועכשיו אנחנו מגיעים לרגע האמת שבו יסתבר אחרת ולא מה שאתם קוראים בעיתונים. אני לא קורא עיתונים, אני כבר לא קונה עיתונים במשך שש שנים, אבל לצערי אני נאלץ תמיד להגיב כדי שלא יחשבו שמה שכתוב שם זה נכון. אז אני מנצל את תחנת הרדיו הזו, האהובה גם עלי וגם עליכם, כדי לאמר את הדברים האלה. והם האמת לאמיתה, והזמן ידבר בעד עצמו.

אמרתי דברים שהם קצת קשים, אבל אני מרגיש צורך וחובה לאמר אותם. אני מניח שבסוף השבוע הזה ואולי סוף השבוע הבא אתם תראו בעיתונים שאני לא קונה כל מיני דברים שהוציאו מהגנזכים והעלו באוב וצרפו אותם ביחד כדי למכור את הצהוב הצהוב הזה. ואני כמובן אעשה הכל כדי לפחות לשכנע את אלה ששומעים אותי בשידור חי, כיוון שאז אי אפשר להוציא מההקשר שום דבר, ובעיתונים תמיד אפשר, ויאמינו לי."

mix
דילוג לתוכן