חוה אלברשטיין

מתי כספי עבד עם חוה אלברשטיין לא מעט לאורך השנים.

באלבומה של אלברשטיין "משירי ארץ אהבתי" (1970) נכלל שיר שהלחין כספי במקור לרשות השידור: "אליעזר בן-יהודה" (י.לונדון), ועוד שיר שהלחין כספי: "לישון לבד" (ד.אילת). שני השירים בעיבוד אלכס וייס.

ב-1972 הקליטה אלברשטיין את האלבום "אשה באבטיח". באלבום נכללו שני לחנים של מתי כספי: "שמלות" ו "הפרידה מתיבת נח".

השיר "שמלות" נכלל גם בסדרת הטלויזיה לילדים בהשתתפותה של אלברשטיין - "קרוסלה", לה הלחין כספי שירים רבים.

באלבומה "לו יהי" (1973), נכללו השירים "בלדה על סוס עם כתם על המצח" ו"להפוך ענבים ליין" בהלחנתו של כספי, שגם עיבד שירים מהאלבום: "לפתח הר געש" (ד.אלמגור/ד.ליטני), "טווי את הצמר" (ז'.דואה), "סולווג" (ד.אילת).

באלבום "כמו צמח בר" (1975) היו עיבודים של כספי ל"ימי בנימינה" (מנור/כספי), "אדבר איתך" (ר.שפירא/א.טוראל), "השכם השכם בבוקר" (ר.שפירא/ס.ארגוב), "פגישה לאין קץ" (נ.אלתרמן/נ.שמר) "שלכת" (א.בקר/י.נאמן), "את תלכי בשדה" (ל.גולדברג/ח.ברקני).
השיר "את תלכי בשדה" כמעט ולא נכנס לאלבום "כמו צמח בר". לאחר שהסתיימו הקלטות האלבום, מצאו אלברשטיין וכספי את הלחן של חיים ברקני בתיבה של אולפן ההקלטה. חווה הצטערה מאוד שכל הנגנים כבר התפזרו, אבל את מתי כספי זה לא הדאוג, והוא מיד כתב לשיר את העיבוד, ניגן בכל הכלים, וכך הוקלט השיר.

האלבום "הלילה הוא שירים" (1977) כלל שירים בעיבודם של משה וילנסקי, קובי אשרת ומתי כספי.

לאלבומה "התבהרות" (1978) הלחין כספי את השיר "אל תירא" (ר.שפירא).

באלבומה "שיר במתנה" (1980) חידשה אלברשטיין את "ברית עולם" (מנור/כספי), ובאלבומה "אדבר איתך" (1997) חידשה את "חלומות שמורים" (מנור/כספי).

באלבומו של כספי "דואטים" שרה איתו את השיר "יש לי ציפורים בראש".

דילוג לתוכן