משרד החינוך מציג: "שרים – מתי כספי"

בקרוב: השקת תכנית לימודים המבוססת על המוסיקה של מתי כספי.

התכנית בהמלצת משרד החינוך וכוללת הכנה של יחידות הוראה המותאמות לבתי ספר יסודיים, ומופע המפגיש את תלמידי בית הספר עם המלחין והיוצר מתי כספי תוך הכרות עם שיריו בהיבט בין תחומי.

מתי כספי ציין את חשיבות תכנית זו ונתינת מקום ליוצרים בעודם בחיים: "...רצוי ויהיה מוצלח לערוך ערב לזכרו של אדם בעודו בחיים. כך בוודאות הוא לא יתהפך בקברו..."

המעוניינים בפרטים נוספים יפנו לדנה ברגר בטלפון 052-4222441
או באימייל berger.dana1@gmail.com

צילום: דרור עינב
צילום: דרור עינב
20137960_10155138436354748_189659977_o

מתוך אתר משרד החינוך:

רציונל התכנית :  

מתי כספי הוא ללא ספק אחד היוצרים הפוריים והמשפיעים ביותר שזכתה להם מדינתנו. הוא מלחין מעניין ומעבד מגוון היוצר בעושר של טעמים וסגנונות, והוא ייסד סוגה בזמר העברי שאמנים רבים צעדו בשביליה בעקבותיו ובהשפעתו. משנות ה-70 ועד היום הפיק כספי עשרות אלבומים שהצליחו מאוד, והיה שותף בכתיבה, עיבוד או נגינה של שירים רבים נוספים. הצליל המיוחד והאיכותי, ההקפדה על העיבוד וההפקה המגוונת של כספי מהווים פרק משמעותי במדף התקליטים העבריים. הוא מוצג לא אחת כמי שיצר מהפכה במוזיקה הישראלית, כאחד המוסיקאים הכי מגוונים בארץ.

שיריו של מתי כספי מייצגים פס קול של הזמר העברי המלווה אותנו לאורך השנים ומהווה חיבור להוויה היומיומית של כולנו. בטקסטים השונים ישנה נגיעה לתחומי דעת רבים כגון- שפה, היסטוריה, אמנות, נפש האדם ,נופי הארץ וכד'

מפגש עם היוצר מאפשרת לתלמיד להבין את ההקשר הבין תחומי, לשמוע את ההרמוניות בביצוע חי, לקשר בין הטקסט למוסיקה ולחוות שירת רבים  עם היוצר מתי כספי.

 

מטרת התכנית: התכנית "שרים- מתי כספי" מיועדת להפגיש את תלמידי בתי הספר היסודיים ה'-ו' עם המלחין מתי כספי ושיריו. מפגש השירה יתקיים לאחר תהליך הכנת התלמידים אודות השירים בהקשר מוסיקלי ובינתחומי.

לתכנית נבחרו כ-12 שירים ששוכתבו לספר דיגיטלי ובו : התווים, המילים, הביצועים ויחידות הוראה סביב השירים בהקשר בין תחומי.

קישור לספר הדיגיטלי

השירים: אליעזר בן יהודה- ירון לונדון.  ימי בנימינה-  אהוד מנור. נח- יורם טהר לב.  הנה הנה-אהוד מנור . שיר היונה- שמרית אור . ילדותי השנייה -אהוד מנור. מקום לדאגה,- יהונתן גפן. שיר עם נקי- אהוד מנור. איך זה שכוכב- נתן זך. עוד יבוא היום- אהוד מנור

היוזמה החלה בזכות מנהל בית ספר עתידים בהוד השרון , טל ברגר, שקיים לפני כשנה מפגש עם מתי כספי  לאחר תהליך למידה בין תחומי סביב שיריו- דרך שיעורי ההיסטוריה, האמנות, השפה וכדו' . טל שיתף את הפיקוח על המוסיקה במחוז וכך יחד עם המפמ"ר נולדה תכנית ארצית שתיכנס כחלק מתכנית הלימודים במוסיקה.

דילוג לתוכן