Matti Caspi - You Are My Woman (Phonokol 2005)

you_are_my_woman
1. "You are my Woman". Matti Caspi and Ehud Manor/Matti Caspi [Lyrics]

בואי לישון איתי יפה שלי
בואי נשקע בתוך סדינים רכים
ובחלומות הארוכים
"You are my Woman".

בואי עלי איתי יפה שלי
בואי נדהר אל מרחבים כחולים
למקומות גבוהים הכי צלולים
"You are my Woman".

השמש ועיני
מלטפות פנייך
הרוח וידיי
בשערך

בואי דברי איתי יפה שלי
בואי נוציא את כל הכעסים
ונצוף מעל מפוייסים
"You are my Woman".

בואי לשתוק איתי יפה שלי
בואי נקשיב לרחש העלים
ונבדוק אם כוכבים נופלים
"You are my Woman".

השמש ועיני
מלטפות פנייך
הרוח וידיי
בשערך

בואי לישון איתי יפה שלי
בואי נסתתר בין הפרחים
ונרגיש איך שנינו נפתחים
"You are my Woman".

2. Song of the Three Gestures Yaakov Rothblit/Matti Caspi [Lyrics]

הי תרמיל ישן מקל הנדודים
חלומותי האבודים
בצל העץ שמתחתיו פעם ישבתי

הי אבק דרכים נעלמות ומתגלות
תעתועי הגורלות
שלא חישבתי

הי אהוב נשכח מאיפה מתגלגל
צלצול צחוקך המהתל
כוכב נופל פתאום האיר לי את פניך

את שדות הבור פרחי הבר כיסו
כמו מרבד פרוש לשנינו במיוחד
אף פעם לא תלך לבד אז לחשו שפתיך

הי אן נשאו אותך גלי סופה שרחקה
למצולה העמוקה אולי בארץ רחוקה
הם לחופי האהבה אותך הטילו
פניך כבר נמוגו אל שבבי הזכרון
שם ישמרו עד יום אחרון
בלי שאדע כיצד לשלוף אותן אפילו

הי רוח ים טובה אמרי אם חורף בא
האם ירחק עוד האביב
פרחי הבר מתי ישובו לשדותינו

מפרש בודד מלבין בתכול המים הרבים
אמור אמור מתי נבין
האם נדע מה להשיב לילדינו

הי איילת שחר בואי אל החוף
כי הזמן בא לאסוף
מעל האופק את שולי גלימת הלילה

הי בן אדם אתה ואל אדם תשוב
על עקבותיך שוב ושוב
אתה חוזר אבל מוסיף ללכת הלאה

הי אן נשאו אותך גלי סופה שרחקה
למצולה העמוקה אולי בארץ רחוקה
הם לחופי האהבה אותך הטילו
פניך כבר נמוגו אל שבבי הזכרון
שם ישמרו עד יום אחרון
בלי שאדע כיצד לשלוף אותן אפילו

הי תרמיל ישן מקל הנדודים
חלומותי האבודים
בצל העץ שמתחתיו פעם ישבתי

הי אבק דרכים נעלמות ומתגלות
תעתועי הגורלות
שלא חישבתי

3. Rhymes of Love Matti Caspi/Matti Caspi [Lyrics]

והלילה התרוקן
הבוקר מתמלא
אוושת עלים
ברוח הצוננת
וגופי עדיין לא נרגע
מעינוגי חושי
ורטט משחקי האהבה
איתך

והרוח ממתין עכשיו
הערב מטה כנפיו
ושנינו שוב צונחים יחדיו
אל הרוך
טובעים בגליו
ונאבקים תחתיו
שובעים נחת זרועותיו
זורמים רותחים
ואז קופאים בצעקה

והיום במלוא כוחו
מפיח געגוע שנלכד
בקצה מבט עינייך
חיוכך סמוי ומעורר
פרוש כרשת
על גופי המתפרץ
שבוי בסערה

והרוח ממתין עכשיו
הערב מטה כנפיו
ושנינו שוב צונחים יחדיו
אל הרוך
טובעים בגליו
ונאבקים תחתיו
שובעים נחת זרועותיו
זורמים רותחים
ואז קופאים בצעקה

4. Vovo Matti Caspi/Matti Caspi [Lyrics]

נע ונד היא שם
אחר כך
נע ונד היא פה
אחר כך
נע ונד היא כך
ללא תקווה

אמא אמא בואי
בואי
תני לי לחבק
אותך
כי את זקוקה לחום
ואהבה

כפר קטן נידח
היה ביתה
פשוטים היו חייה
והאדמה היתה שלה

פתע אל העיר
נישאה
ותמימותה הפכה לנטל
והטבע – נוף מעברה

נע ונד היא שם
אחר כך
נע ונד היא פה
אחר כך
נע ונד היא כך
ללא תקווה

אמא אמא בואי
בואי
תני לי לחבק
אותך
כי את זקוקה לחום
ואהבה

הגורל פיזר חייה
בליבם של ילדיה
המנוחה הפכה
משאת נפשה

עייפה מתגעגעת
וחולמת על ביתה
ועל האדמה
שהיא שלה

5. If There is a God (with Sean Caspi) Ehud Manor/Matti Caspi [Lyrics]

•אם יש אלוהים
If There is a God
אז מדוע כולם
בוכים בעולם
ואין לנו קשת

אם אין אלוהים
אם אין אלוהים
איך כל פרח בגן
פורח בזמן
בין אור ובין גשם

If There is a God
If There is a God
איך זה יש מלחמות
גדרות וחומות
ואין לנו שקט

אם אין אלוהים
אם אין אלוהים
איך השמש עוד חם
ושוקע בים
מול עיר שנדלקת

If There is a God
If There is a God
אז תגיד לי על מה
תרעד אדמה
באש ובמים

אם אין אלוהים
אם אין אלוהים
איך יודע כוכב
קטן ומוזהב
לעוף בשמיים

If There is a God
If There is a God
איך עוד יש רעבים
ויש כאבים
עצבות שנשארת

אם אין אלוהים
אם אין אלוהים
איך נולדת פתאום
יפה כמו חלום
כשאת מתעוררת

זוהי כנראה שאלה
שתשאר לה תלויה
ועצובה
כי אין לה תשובה
כי אין לה תשובה

If There is a God
אם אין אלוהים
יש בפינו מילים
תפילות וצלילים
שיחד אל על עולים

6. Song #6 Matti Caspi/Matti Caspi [Lyrics]

אור חדש גילה טיפות של טל
וריח טוב באדמה
וענן אחד לבן השט מעל
ששם את פעמיו אל החמה.

ובשדות הרחבים,
ובנופים הרחוקים,
ובבגדים הלבנים,
וברגעים הכי יפים

הזמן לרגע נעלם,
סירה קטנה בלב הים,
ומבטך אלי כה רך,
אני אוהב, אוהב אותך.

עם חלוף השמש על פני
אני נעור בחול החם
וצילך נשקף אלי כמו בבואה
הולך ומתרחק אל השקיעה.

ובשדות הרחבים,
ובנופים הרחוקים,
ובבגדים הלבנים,
וברגעים הכי יפים

הזמן לרגע נעלם,
סירה קטנה בלב הים,
ומבטך אלי כה רך,
אני אוהב, אוהב אותך.

אור חיוור בשיח המוצל
והבל חם באדמה
וענן אחד לבן השט מעל
נפרד בידידות מהחמה.

7. The Peace Yossi Banai/Matti Caspi [Lyrics]

השלום היה אצלי בבית
איזו הפתעה
כמו ציפור גדולה פרש כנפיים
ולבי קפא
כמו חלום ישן הוא בא הופיע
כמו מילה טובה
הוא היה אצלי בבית
והפיח בי תקווה

השלום היה אצלי בבית
הוא ולא אחר
וכשבא הכל היה אחרת
זאת אני זוכר
אור בהיר שטף את כל הבית
ואת כל כולי
שתי עיניו היו חמות כמו שמש
הו אלי אלי

השלום היה אצלי בבית
והדליק בו אור
ומאז אני אותו החזקתי
שעלי ישמור
לא חלפו להן דקה או שתיים
והוא נעלם
והשאיר אותי עם כל
המלחמות שבעולם

8. Connection Raquel and Matti Caspi/Matti Caspi [Lyrics]

כל כך הרבה עברנו
ימים וגם לילות
שתקנו והקשבנו
לקול המחשבות

ואז אותך פגשנו
ואת כל כך טובה
ברגישות אילמת
תמכת באהבה

לילות רבים בכינו
שאלנו עד מתי
ובימים נוכחנו
שאין בזה די
ואז אותך שטפנו
בכל דמעה מרה
היית שם לצידנו
כמו תמונה ברורה

התחלנו לחייך
לצחוק בהקלה
הזמן מאוד החמיא לה
נסוג בהכנעה
נועה.

9. Dream of an Isolated Island Ayelet Bar Meir/Matti Caspi [Lyrics]

וילון רקום נע ברכות בחלון חדרינו
רוח אחרת מרחפת על פני שנינו
מתיקות ריבות הכפרים פושטת
לחלציים, לכפות הרגליים

היין מהיקב המקומי נע לאט בגביעים
ורפות דאגותינו כפרפרים לבנים
ותכולים

רחוק מאוד אם מיטיב היום
רואים את ים השקט
ורוח אלוהים מרחפת על פני המים
לצלילי טברנה ותאודורקיס

נשימות נרגשות, גועשות,
רכות
צוללות לחושך הענוג של תוהו בראשית
ואין טרם
ואין אחרית

10. I Love You (with Suyan Caspi) Hebrew version: Ehud Manor/Carson Parks (עם סויאן כספי) גירסה עברית: אהוד מנור / קארסון פארקס [Lyrics]

היינו בטוחים
שאין כמונו שני מומחים
לשמור על קשר לעד
שהפטנט הוא בלעדי
לאושר מיידי
והוא אצלנו ביד

חשבנו שגילינו את סודם של החיים
עם כל יום שנולד
ומי חלם
שבעולם
יש עוד מיליונים שאומרים "אי לאב יו"

אז אנחנו לא רואים ולא שומעים
ולא יודעים יותר מאחרים
וכל מה שקרה קורה
ועוד יקרה
אנחנו לא מקוריים

אנחנו כמו כולם רבים
ואז שוב מתקרבים
כמו ביום הראשון
חושבים על צעדים
ומרדימים את הפחדים
ומנסים קצת לישון

נעים לדעת ולזכור
ששנינו לא לבד עכשיו
שככה זה
אצל כולם
והעולם
מלא מיליונים שאומרים "אי לאב יו"

11. She Hebrew version: Ehud Manor/Charles Aznavour [Lyrics]

היא ההבטחה שלא אשכח
הזכרון אשר אקח
עד סוף הדרך עד יומי האחרון
היא השיר החם שלא נגמר
היא שיר תקווה ושיר משמר
אותו בטוב וגם במר
אני אשיר במלוא גרון

היא גלי הים והיא החוף
הרוח שכבר לא תחלוף
אותי היא תאסוף אליה אל ליבה
היא אולי מראה של חלומות
וחיוכה מפיל חומות
היא מצילה מתהומות
אני נשבע.

היא שכל הזמן נראית כל כך שמחה
שמבטיחה את בוא ההצלחה
איש לא רואה אותה כשהיא בוכה
היא בתוך תוכי והיא תמיד איתי
ולי היא הדבר האמיתי
וכל מילה שלה נושאת ברכה

היא נותנת לי סיבה לחיות
לא עוד להיות או לא להיות
כשהיא רואה את הדמעות שבעיני
היא בקול צחוקה ובדמעה
בכל שניה בכל שעה
מכאן ועד יבוא יומי
כל משמעות חיי
זאת היא.

Bonus CD:
12. Enough Getting Beat-Up - Suyan Caspi Raquel and Matti Caspi/Matti Caspi [Lyrics]

בצפון ת"א בהרצליה פיתוח
המפרשים בתזוזה - שם נושבת הרוח
לשני חברים - יניב וירון
בנים להורים בעלי ממון
לא הרחק משם בשכונה לא נחמדה
עליזה מגדלת שני בנים לבדה,
אם חד הורית מפרנסת יחידה
והביטוח לאומי לא עומד לצידה
בחורף ובקיץ היא תמיד מתייצבת
בפנטהאוז שם ב-ג' עם כל הצוות
מטפלת פיליפינית, מאמן אישי
טבחית, שומר ראש ונהג פרטי.
אביו של יניב איש עסקים - יהלומן
הוא מבלה את זמנו בבורסה ברמת גן
עסקאות של מיליונים סוגר בהנאה
ומשמן חבר כנסת ברוב הכנעה
במטוס הוא יושב במחלקה ראשונה
מול רב מקובל שקיבל חנינה
לאחר שהורשע בשידול ובעילה
הוא מוזמן לניו יורק לערוך ברית מילה
אריאלה ונאוה לא עושות חשבון
אחת אימא של יניב והשנייה של ירון
את כרטיסי האשראי הן שולפות בקניון
בישראל, הן טוענות, מרגישים את השוויון
לעם מזמן אין נחת
בארץ המובטחת
האבטלה צומחת
שקדייה כבר לא פורחת
די נמאס לחטוף מכות -
אנשים כבר עייפים מכל הבלוף הזה
כמה אפשר עוד לחכות -
כל אחד שומע אבל רק הוזה...
לא רוצה כבר לקוות -
הם חושבים רק על עצמם שם במחנה,
נגמרו המחשבות -
המצב הוא לא שונה וגם לא ישתנה!
בעוד עליזה מנקה ומשפשפת
וגם אם היא בוכה, היא מקרצפת
הזמן ממש קצר, אך היא שוטפת
והזיעה שלה רק נוטפת
במרכול שבשכונה היא עוברת
ובדרך אל ביתה היא נזכרת
"צריך לעשות קניות" - היא אומרת
אך לא מספיק הכסף שקיבלה העוזרת
העיתון והחלה היא רושמת בלי ברירה
ונלחמת לא לסטות מהחוק - זו עבירה
רק מעט היא קונה - אישה מסכנה
תעודת עניות למדינה
וכשבמרינה הבחורים ההם גולשים,
הבנים של עליזה את בית הספר נוטשים
החינוך חובה רק למי שיכול
ולא לכאלה שצריכים לאכול
ובצפון ת"א והרצליה פיתוח
לבלבו לילדים גם אגס וגם תפוח
ירון ויניב עם הרוח בגב
יוצאים לבלות עם נירית ומירב
ושני הבנים שיותר לא לומדים
ביחד עם עליזה בבית בודדים
עוד יום שישי עצוב הם שמה מבלים
מי חושב בכלל על טלביזיה בכבלים?
במקביל חיילים נעדרים
לוחמים נהרגים בתאונות אימונים
פיגועים ממשיכים, כלכלה על הפנים
מנהיגים מבטיחים לאנשים מטומטמים
בטלביזיה מראיינים את הקצונה הבכירה
במדים מגוהצים הם מדברים למצלמה
משפטים מתוחכמים מנוסחים היטב,
זו הדרך להשתיק את הכאב
התקשורת מלכלכת - על כולם
הצנזורה לא קיימת - עבורם
השחיתות במערכת - של הצדק
מזכה את מי שלוחץ - על ההדק

“You Are My Woman” is Caspi’s first album in seven years, which is entirely consisted of new material.
Musically, the album is in a way, a return to Caspi’s beginning in the mid 70’s, with a special emphasis on rich, and mostly acoustic and classical arrangements.
In Caspi’s opinion, this is the best album he’s ever created in all his broad career. Alongside the captivating melodies, there is a fine rampart of lyricists that includes Ehud Manor (RIP), Yossi Bannai and Yaankale Rothblit, which completes the melodic beauty into the creation of touching songs.

From the press:

“…Take the album “You Are My Woman” of Matti Caspi which came out a year ago, and give it the “best string instruments sound” award in recent years. A wonderful professionalism that leaves room for a lot of emotion”. (Amir Amramy, Nana Culture and Entertainment)

“You Are My Woman” is a beautiful, very romantic album, which the level of arrangements and lyrics in it is rare in the Israeli scenery. Caspi pays heed to every note and sound, playing and singing alike - and the result is respected and impressive”. (Geva Kra Oz, Ynet Music)

“…Now Caspi has a new album, “You Are My Woman” and in it, next to “The Peace” (a renewal of himself from a broadcast record which was released in 1978), and two interpretations of old love songs (“I Love You” which used to be “Something Stupid” by Frank and Nancy Sinatra, and “She” by Charles Aznavour), there are eight new songs in which Caspi proves yet again that he hasn’t lost any of his talent of creating magical and captivating melodies. He resembles a little bit Sasha Argov, Stevie Wonder, and mostly good old Matti Caspi. He mostly sings amazing, in a voice that is an instrument full of emotion and warmth. Indeed, “You Are My Woman” (lyrics by Ehud Manor and Matti Caspi), “Song of the Three Gestures” (lyrics by Yaankale Rothblit), or “Rhymes of Love” (lyrics by Matti Caspi), could’ve also been recorded twenty years ago. They don’t sound like what’s happening today in modern music, but that’s exactly what makes this album a classic”. (Yoav Kutner, Globes)

“Ehud Manor (RIP) would give Matti a high score for this text: ‘and the day in all its might/ arouses a memory that was trapped/ on the edge of the glance of your eyes/ your smile is secret and stimulating/ spread like a net/ on my bursting body/ captured in a storm’. Wow, Caspi. That’s not lyricism. That’s the best kind of poetry. A minor piano playing leads Caspi to one of his most beautiful melodies. What he knows, he didn’t forget… “Rhymes of Love” reminds his emotional ballades style, one of those fine love songs he’s written with Ehud Manor. Matti fills the absence of Manor - in the sense of love songs - on a level that sure surprised me. Ultimate melodies? Skip to “Song Number Six”. It’s the minor lyrical composition, the quiet and stroking one, that isn’t affected by the sands of time, but glides on a timeless dimension. And again, the way Matti writes a love melody - simple, not patronizing. A beauty. “The Song of Three Gestures”, a song about lost dreams and the delusions of fate “In the shadow of the tree where I once sat”, one of Yaakov Rothblit’s brilliant lyrics, was granted a fast rhythm from Caspi. It’s a song you need to hear twice and pay attention to the lyrics. In “You Are My Woman”, his first album in seven years, there’s a versatile Caspi, a reopened musician, more professional than ever. Yet it’s still Caspi the great composer and arranger, who continues to excite me”. (Yossi Harsonsky)

She

A music video filmed in Paris in the winter of 2006, featuring the composer of the song, Charles Aznavour.

Matti Caspi talks about the music video:
“I’m a huge fan of Charles Aznavour, and I yearned for him to agree to participate in the song’s music video, but I never imagined he would actually do it. I tried arranging a meeting with him for no particular reason, just because I admired him, and they were able to arrange it for me just when he was celebrating his 80th birthday and was performing every evening for a month at the ‘Palais des Congres in Paris. I came backstage and we talked for twenty minutes. I gave him some of my material without knowing if he’ll listen to it. The first performance of a song I sent him was a live performance with the Raanana Symphony. Later I also sent him the final performance from the “You Are My Woman” album. He listened to it and the reaction came shortly afterwards and was very positive: he really liked the version of the song and mentioned it was more beautiful than that of Elvis Costello.
Following his comments I dared to send him a letter through “Mezzo” channel’s producer, the channel that was supposed to film, direct, and provide the equipment and editing room for the music video, and the producer sent Aznavour the letter in which I briefly described the idea of the video and said how I’d be very thankful if he could spare a few seconds participating in it.
A month later I received an email from “Mezzo” channel confirming Aznavour has agreed to participate in the music video. I printed that email and went to wake my wife up and show her the letter. I loved seeing how her eyes widened as she read it…
My initial idea about his participation in the music video was very humble since I thought he was already going the extra mile agreeing to participate in it. I wanted to film an apartment in Paris, and in the end of the song, I planned to widen the frame and reveal him leaning against the wall smiling. I exchanged some ideas with the director and he slowly developed it into what we see now in the music video.
I was flattered that Aznavour said he’ll show up for half an hour, and then actually stayed for hours until the ending of the shooting. And mostly flattering was the fact that he saw everything on the set and the next day called and asked for a copy of the music video once it’s ready. It proves he had fun and saw the video was made very professionally and in a very high quality”.

Skip to content